A Huawei-Xiaomi-Oppo-Vivo szövetségben szeretné legyőzni a Google Play áruházat, vagy alternatívát kínálni helyette.

GDSA 01

A Google-féle áruház az Android rendszer legnépszerűbb alkalmazásboltja. Szinte elképzelhetetlen lenne az élet – Kínán kívül – nélküle, minden okostelefonon megtalálható. Ugyan vannak alternatívák ehelyett is, azonban a legtöbben nem bajlódnak vele, a Play-ből minden szükséges alkalmazás beszerezhető, és ez a legbiztosabb forrása is a programoknak. Most ezen szeretne változtatni a kínaiak konzorciuma. Az Oppo, a Vivo, a Xiaomi és a Huawei együttesen az okostelefon-eladások 40% -át tették ki 2019 negyedik negyedévében, ami nem elhanyagolható mennyiség – az anyaországban ez a mennyiség még nagyobb. Így, ha elő tudnak állni egy egységes platformmal a saját alkalmazásboltjuk eléréséhez, akkor valószínűleg a fejlesztők elcsábulhatnak hozzájuk. A statisztika szerint a Google Play Áruházban már közel 3 millió alkalmazás volt 2019 decemberében, így egy új programnak elég nehéz kiemelkednie a kínálatból, és népszerűvé válnia.

GDSA02

A kínai cégeket tömörítő szervezet, a Global Developer Service Alliance (GDSA) elkötelezett amellett, hogy egyplatformos szolgáltatásokat nyújtson, beleértve a tartalom terjesztését, a fejlesztési támogatást, a marketinget, a promóciót és a bevételszerzést a fejlesztők számára. Ezek a szolgáltatások segítenek a fejlesztőknek, hogy megismerjék őket. A szolgáltatás első körben kilenc országot és régiót fed le, például Indiát, Indonéziát, Oroszországot és Malajziát. Érdekes módon a hivatalos weboldal csak a Xiaomi-t, az OPPO-t és a Vivo-t sorolja fel a GDSA szövetség tagjaiként, azonban a Reuters értesülése szerint (akik eléggé megbízhatóak) a Huawei is csatlakozott hozzájuk.

GDSA 03

A Google a fejlesztőktől – amennyiben nem ingyenes a program – 30% jutalékot kér, amit sokan magas sarcnak tartanak. De mivel nincs alternatíva, kénytelenek itt árulni a portékájukat. A szövetségnek így van egy aduásza a kezében, ami mindennek a mozgatórugója, a pénz. Ha ők kevesebb jutalékot kérnek az eladott alkalmazás után, sokan pártolhatnak át hozzájuk. Ugyan mindegyik gyártónak van saját alkalmazásboltja, azonban ezek mögé szeretnének egy egységes platformot, ahonnan minden mobiljukhoz elérhető lenne minden.

GDSA 004

Ugye a Huawei elvesztette a GMS hozzáférését az amerikai szankciók miatt, így kénytelen volt saját megoldást alkalmazni (HMS), amelyről ebben a cikkben írtunk bővebben. A kialakult helyzet, ami lassan egy éve tart, felnyitotta a többi nagy gyártó szemét is, hogy bármikor megszakadhat a kapcsolatuk az amerikai szoftveróriással. Ez nagymértékben befolyásolná a Kínán kívüli eladásokat, így mindenképpen előnyös egy „vészterv” a gyártók számára. A Huawei is nagy lendületet adhat a szövetségnek, mivel ők már gőzerővel fejlesztik a saját boltjukat, amibe lapátolják is a pénzt. A sikeressége pedig nagyban nőhet, ha más gyártók is csatlakoznak hozzájuk, így a felhasználói tábor is gyarapszik.


Ne feledkezzetek meg róla, hogy vásárlás előtt keressetek meg minket, hogy megnézzük, hol kapható a kiszemelt termék a legolcsóbban, esetleg kuponnal egybekötve. Kövessétek Facebook oldalunkat és keressetek minket privát üzenetben! Csatlakozzatok Facebook csoportunkhoz is, és kérdezzetek tőlünk bátran!facebook button final

Vásárlási segédlet: